Unit Mekanikal
-
Bagaimanakah cara untuk saya menghubungi Unit Mekanikal?
Unit Mekanikal boleh dihubungi di talian 03-89215050 atau 03-89213112 dan emel nahrowi@ukm.edu.my
-
Bagaimanakah prosedur untuk saya menukar atau menambah penghawa dingin di bilik saya??
Pihak tuan hendaklah boleh menghantar surat permohonan penghawa dingin melalui Ketua Pusat Tanggungjawab masing-masing kepada :
IR.NAHROWI SULAIMAN
KETUA UNIT MEKANIKAL,
JABATAN PEMBANGUNAN DAN PENYELENGGARAAN
UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA,
BANGI, SELANGOR DARUL EHSAN
-
Apa yang perlu saya lakukan apabila saya tersekat di dalam lif?
Tekan loceng keselamatan dan kemudian hubungi talian hotline yang tertera di dalam lif tersebut. bertenang dan tunggu sehingga bantuan tiba di lokasi.
-
Adakah Unit Mekanikal menerima pelajar untuk menjalani latihan industri?
Ya. Hantarkan surat permohonan latihan industri kepada Pengarah JPP.
-
Adakah Unit Mekanikal bertanggungjawab kepada masalah bekalan air bersih?
Unit Mekanikal hanya bertanggungjawab ke atas Sistem Pam dan bukan bekalan air.
-
Bagaimanakah cara untuk saya mengetahui maklumat tentang tender / sebutharga yang dikeluarkan oleh Unit Mekanikal?
Pihak tuan boleh melayari laman web JPP ( http://www.ukm.my/jpp ) atau lihat di papan kenyataan Jabatan Pembangunan Dan Penyelenggaraan.
-
Berapa lamakah masa yang diambil untuk pihak Unit Mekanikal melaksanakan kerja-kerja pembaikan?
- Semua laporan kerosakan yang diterima akan diberi maklumbalas penerimaan dalam tempoh 3 hari melalui email atau surat maklumbalas.
- Laporan-laporan kerosakan yang diterima akan dikategorikan kepada 3 keadaan tindakan :
CEMAS (EMERGENCY) – KEROSAKAN KE ATAS PERHUBUNGAN ATAU PERKHIDMATAN PENTING (TERPUTUS ATAU TERGANGGU) YANG MENYULITKAN PENGGUNA ATAU YANG MENJEJASKAN PERKHIDMATAN ATAU KESELAMATAN PENGGUNA (MISALNYA GAS BOCOR, PAIP AIR BEKALAN PECAH ATAU BOCOR, BEKALAN ELEKTRIK TERPUTUS, PINTU KESELAMATAN ROSAK)
SEGERA (URGENT) – KEROSAKAN YANG MELIBATKAN KESELAMATAN PENGGUNA DAN HARTA BENDA SERTA BOLEH MENJEJASKAN PERKHIDMATAN DAN KESELESAAN KEPAGA KUMPULAN PENGGUNA (MISALNYA KUNCI ROSAK, PENYAMAN UDARA TIDAK BERFUNGSI, PAIP BUANGAN TERSUMBAT)
BIASA (NORMAL) – KEROSAKAN LAIN YANG TIDAK MENJEJASKAN PERKHIDMATAN ATAU MENYEBABKAB KETIDAKSELESAAN YANG MINIUM KEPADA PENGGUNA.
3. Tempoh tindakan pembaikan yang dilaksanakan adalah bergantung kepada kategori kerosakan yang dinyatakan dan kelulusan peruntukan.
CEMAS (EMERGENCY) – SERTA MERTA DAN TIDAK MELEBIHI 24 JAM
SEGERA (URGENT) – SEHARI HINGGA 3 HARI
BIASA (NORMAL) – MENGIKUT TEMPOH MASA YANG DIPERSETUJUI BERSAMA