Bahagian Sumber Manusia

NamaBidang Tugas


Muhamad Walid bin Osman
Timbalan Pendaftar (N54)
03-8911 8221
tpbsm@ukm.edu.my

  • Mengetuai Bahagian Sumber Manusia

  • Waran Perjawatan;

  • Peminjaman Perkhidmatan Staf Dalam dan Luar UKM;

  • Profesor Diraja;

  • Profesor Ulung Gred Khas Turus III (VK4);

  • Peningkatan Gred Khas Profesor B (VK6) & A (VK5);

  • Pelantikan Pengurusan Tertinggi Universiti (Naib Canselor, Timbalan Naib Canselor, Pendaftar, Bursar, Ketua Pustakawan & Penasihat Undang-undang);

  • Pertukaran Staf;

  • Gangguan Seksual;

  • Tatatertib Staf;

  • Pemberian Tambang Percuma Ke Luar Negara;

  • Pekeliling Perkhidmatan/ Surat Pekeliling Perkhidmatan;

  • Proses Semakan Gaji;

  • Kenaikan Gaji Tahunan;

  • Semakan Elaun Dalam Perkhidmatan;

  • Semakan Elaun Khas Pentadbiran;

  • Hadiah Pergerakan Gaji; dan
    Bonus.





Pn. Nur Azlina binti Sulaiman
Setiausaha Pejabat N29
03-8911 8221
nuraz@ukm.edu.my

  • Setiausaha Pejabat kepada Timbalan Pengarah;

  • Peminjaman Perkhidmatan Staf Dalam dan Luar UKM;

  • Profesor Diraja;

  • Profesor Ulung Gred Khas Turus III (VK4);
    Peningkatan Gred Khas Profesor B (VK6) & A (VK5);

  • Pelantikan Pengurusan Tertinggi Universiti (Naib Canselor, Timbalan Naib Canselor, Pendaftar, Bursar, Ketua Pustakawan & Penasihat Undang-undang);

  • Pertukaran Staf; dan

  • Pemberian Tambang Percuma Ke Luar Negara.



En. Muhammad Iqbal Bin M Taufiq
Pembantu Tadbir (P/O) (N19)
03-8911 8244
iqbal30@ukm.edu.my

  • Sistem Fail dan Rekod UKM;

  • Rekod Surat Masuk; dan

  • SPPU



Pn. Norazlina binti Munajat
Pegawai Khidmat Pelanggan (N19)
03-8911 8257
azlina79@ukm.edu.my

  • Kaunter Khidmat Pelanggan BSM; dan

  • Urusan Sistem Pengurusan Tempahan Ruang



En. Mohamad Rozaimi bin Idris
Pembantu Operasi (N11)
03-8911 8244
rozaimi@ukm.edu.my

  • Sistem Fail dan Rekod UKM.

NamaBidang Tugas


Pn. Irmahani binti Sukiran
Pembantu Tadbir (P/O) (N22)
03-8911 8233
irmahani@ukm.edu.my

  • Proses/ Semakan Gaji;

  • Kenaikan Gaji Tahunan (P&P dan Pelaksana);

  • Hadiah Pergerakan Gaji – Proses/ Semakan Gaji;

  • Semakan Elaun Dalam Perkhidmatan;

  • Semakan Elaun Khas Pentadbiran;

  • Pengesahan Tambang Mengunjungi Wilayah Asal (Sabah/ Sarawak); dan

  • Bayaran Khas/ Pemberian Khas/Bonus





Pn. Radziah binti Abdul Karim
Pembantu Tadbir (P/O) (N19)
03-8911 8234
aiman06@ukm.edu.my

  • Proses/ Semakan Gaji (P&P dan Pelaksana);

  • Kenaikan Gaji Tahunan (P&P dan Pelaksana);

  • Hadiah Pergerakan Gaji – Proses/ Semakan Gaji (P&P dan Pelaksana);

  • Semakan Elaun Dalam Perkhidmatan (P&P dan Pelaksana);li>
  • Semakan Elaun Khas Pentadbiran (P&P dan Pelaksana); dan

  • Bonus.



NamaBidang Tugas


Puan Zoraini binti Ibrahim
Ketua Penolong Pendaftar Kanan N52
03-8911 8223
zoraini@ukm.edu.my

  • Ketua Unit Perjawatan dan Kenaikan Pangkat

  • Pelantikan Staf Akademik JUSA C (VK7)

  • Kenaikan Pangkat Staf Akademik JUSA C (VK7)

  • Pelantikan/ Pembaharuan/ Penamatan semula Profesor selepas bersara secara Contract of Service (CoS) atau Contract for Service (CfS)

  • Kenaikan pangkat Staf Akademik Gred 52, Gred 54 dan Gred 56;

  • Pelantikan/ Pembaharuan/ Penamatan Prof. Madya/ Pensyarah/ Guru Bahasa secara Contract of Service (CoS) atau Contract for Service (CfS) gred 51 dan 53

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Staf Akademik (Pelatih) Gred DU/DUG/DUF51(P)

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Staf Akademik Gred 45

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Staf Akademik Gred 51 dan 53

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Staf Akademik Gred 55





Cik Norafiqah binti Mohd Azmal
Pembantu Setiausaha Pejabat N19
03-8911 8223
norafiqahazmal@ukm.edu.my

  • Pembantu Setiausaha Pejabat kepada Puan Zoraini bt Ibrahim (Ketua Penolong Pendaftar Kanan N52).

  • Sistem E-Naik Pangkat.





YM Raja Noor Azri Bin Raja Noor Afandi
Penolong Pendaftar Kanan N44
03-8911 8228
riee@ukm.edu.my

  • Pelantikan Khas (Sarjana Tamu, Karyawan Tamu, Penyandang Kursi Kurniaan, Profesor Adjung, Profesor Pelawat, Profesor Kehormat, Pemeriksa Luar, Penilai Luar, Pakar Dalam Industri/ Lantikan Bersama dan Bersekutu, Felo Utama Bersekutu).

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Jawatan Staf Pengurusan & Profesional Gred A secara Kontrak / Sementara / Tetap

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Jawatan Staf Pelaksana Gred B secara Kontrak / Sementara / Tetap

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Jawatan Staf Pelaksana Gred C secara Kontrak / Sementara / Tetap

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Jawatan Staf Pelaksana Gred D secara Kontrak / Sementara / Tetap

  • Pembaharuan Perkhidmatan Staf P&P Dan Staf Pelaksana Sementara Gred A, Gred B, Gred C dan Gred D

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Jawatan Guru Bahasa/Pegawai Pendidikan Pengajian Tinggi

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Jawatan/ Kenaikan Pangkat SBU





Pn. Huda Hela Ladin
Penolong Pendaftar Kanan N44
03-8911 8226
hudahela@ukm.edu.my

  • Pelantikan/ Pembaharuan/ Penamatan Profesor Antarabangsa Tersohor (PAT) dan Profesor Pelawat Antarabangsa Tersohor (PPAT)

  • Anggaran Belanja Mengurus (ABM) dan Bajet Perjawatan;

  • Kenaikan Pangkat Staf Pengurusan dan Profesional secara hakiki;

  • Kenaikan Pangkat Staf P&P secara fleksi;

  • Kenaikan Pangkat Guru Bahasa/Pegawai Pendidikan Pengajian Tinggi DG/DH

  • Kenaikan pangkat secara laluan kemajuan kerjaya (TBK) staf pelaksana

  • Sistem Maklumat Kakitangan (SMK) - Pemantauan setiap bulan;

  • Kemaskini Maklumat Pertukaran Penempatan Staf P&P dan Pelaksana dalam SMK;

  • Data Perjawatan (KPT dan JPA);

  • Pelaporan (Data/Statistik) : MyRA, MyMohes, SETARA, QS University Ranking, Times Higher Education (THE) University Ranking dll.

  • Lantikan Semula Selepas Bersara dan Pembaharuan Perkhidmatan Staf Bukan Akademik (P&P dan Pelaksana) Kumpulan A,B,C,D

  • Kenaikan Pangkat A,B,C & D





Pn. Anis Farlini binti Ahmadol
Penolong Pendaftar N41
03-8911 8229
anisahmadol@ukm.edu.my

  • Pengesahan Dalam Perkhidmatan (Bukan Akademik & Akademik);

  • Laluan Kemajuan Kerjaya staf Perubatan Pergigian dan Farmasi (Gred Khas C) VK7 LK.

  • Kenaikan pangkat secara Laluan Kemajuan Kerjaya staf akademik (Farmasi, Pergigian dan Perubatan);

  • Kenaikan pangkat secara Laluan Kemajuan Kerjaya staf Pengurusan dan Profesional (Farmasi, Pergigian dan Perubatan);

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Jawatan Kakitangan Kontrak Penyelidikan KQ

  • Pelantikan/ Pembaharuan/ Penamatan Pekerja Sambilan Harian (PSH);

  • Pelantikan/ Pembaharuan/ Jurulatih Pusat Sukan dan Pusat GENIUS@Pintar Negara;

  • Pengesahan Majikan

  • Pengesahan Permohonan Kerja ke Agensi Luar

  • Permohonan Latihan Industri





En. Mohd Nizam Bin Manap
Pembantu Tadbir (P/O) N28
03-8911 8249
e_jump@ukm.edu.my

  • Pelantikan Staf Akademik JUSA C (VK7);

  • Saringan Staf Akademik JUSA C (VK7);

  • Rayuan Staf Akademik JUSA C (VK7);

  • Kenaikan Pangkat Staf Akademik JUSA C (VK7);

  • Pelantikan semula Profesor selepas bersara secara Contract of Service (CoS) atau Contract for Service (CfS);

  • Pembaharuan Profesor selepas bersara secara Contract of Service (CoS) atau Contract for Service (CfS);

  • Penamatan Profesor Contract of Service (CoS) atau Contract for Service (CfS);

  • Pelantikan Profesor Ikhtisas;

  • Pembaharuan Profesor Ikhtisas;

  • Penamatan Profesor Ikhtisas.





En. Muhd Hakimi bin Maarop
Pembantu Tadbir (P/O) N26
03-8911 8247
kimi@ukm.edu.my

  • Pelantikan Staf Akademik Gred 55/56;

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Staf Akademik Gred 51 dan 53;

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Staf Akademik Gred 45;

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Staf Akademik (Pelatih) Gred DU/DUG/DUF51(P)





Pn. Siti Norhidayah binti Mohamad
Pembantu Tadbir (P/O) N22
03-8911 8245
dayah@ukm.edu.my

  • Anggaran Belanja Mengurus (ABM) dan Bajet Perjawatan;

  • Kenaikan Pangkat Staf Pengurusan dan Profesional secara hakiki;

  • Kenaikan Pangkat Staf P&P secara fleksi;

  • Kenaikan Pangkat Guru Bahasa/Pegawai Pendidikan Pengajian Tinggi DG/DH





Pn. Rima binti Ab Raman
Pembantu Tadbir (P/O) N22
03-8911 8248
r_raman@ukm.edu.my

  • Kenaikan Pangkat Staf Akademik Gred 56;

  • Kenaikan Pangkat Staf Akademik Gred 52 dan 54;

  • Laluan Kemajuan Kerjaya Staf Perubatan Pergigian dan Farmasi (Gred Khas C) VK7 LK.





Cik Norhayati binti Alias
Pembantu Tadbir (P/O) N22 (TBK)
03-8911 8246
norhayati.alias@ukm.edu.my

  • Pelantikan Profesor Antarabangsa Tersohor (PAT) dan Professor Pelawat Antarabangsa Tersohor (PPAT)

  • Pembaharuan Profesor Antarabangsa Tersohor (PAT) dan Professor Pelawat Antarabangsa Tersohor (PPAT)

  • Penamatan Profesor Antarabangsa Tersohor (PAT) dan Professor Pelawat Antarabangsa Tersohor (PPAT)

  • Pelantikan Khas (Sarjana Tamu, Penyandang Kursi Kurniaan, Profesor Adjung, Pelawat, Kehormat, Pemeriksa Luar, Penilai Luar, Pakar Dalam Industri/ Lantikan Bersama dan Bersekutu) [Felo Utama Bersekutu]





Pn. Nurul Syafiza binti Din
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8240
nurulsyafiza@ukm.edu.my

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Jawatan Staf Pengurusan & Profesional Gred A secara Kontrak / Sementara / Tetap

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Jawatan Staf Pelaksana Gred B secara Kontrak / Sementara / Tetap

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Jawatan Guru Bahasa/Pegawai Pendidikan Pengajian Tinggi



Pn Norfadila-Aida binti Razali
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8253
fadila@ukm.edu.my

  • Pengesahan Dalam Perkhidmatan (Akademik & Bukan Akademik)

  • Laluan Kerjaya Pensyarah dan Pengurusan & Profesional (Farmasi, Pergigian dan Perubatan



En. Mohd Aliff Haiqal bin Zahid
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8255
aliffhaiqal@ukm.edu.my

  • Pembaharuan Perkhidmatan Staf Sementara Bukan Akademik Pengurusan & Profesional dan Pelaksana (Gred A,B,C & D)

  • Pelantikan Sementara Ke Tetap Pengurusan & Profesional (Gred A,B,C & D).

  • Pelantikan, Penamatan, Peletakan dan Kenaikan Pangkat Jawatan Bagi Strategic Business Unit (SBU)



Cik Anis Syamimi binti Mohamad
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8247
anysyamimi@ukm.edu.my

  • Pelantikan/ Penamatan/ Peletakan Jawatan Kakitangan Kontrak Penyelidikan KQ

  • Pelantikan, Pembaharuan dan Penamatan Pekerja Sambilan Harian (PSH)

  • Pelantikan Jurulatih Pusat Sukan dan Pusat PERMATApintar Negara

  • Pembaharuan Jurulatih Pusat Sukan dan Pusat Genius@Pintar Negara.



En. Muhammad Amirul Asyraf bin Jamal
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8252
amirulasyraf562@ukm.edu.my

  • Kenaikan pangkat secara laluan kemajuan kerjaya (TBK) staf pelaksana;

  • Permohonan Latihan Industri

  • Sistem Maklumat Kakitangan (SMK) - Pemantauan setiap bulan;

  • Urus setia eDirektori & E-Gambar

  • Kemaskini Maklumat Pertukaran Penempatan Staf P&P dan Pelaksana dalam SMK;

  • Pengesahan Majikan, Surat Pengesahan,Perakuan Bujang,eBRP,Pengesahan Permohonan Kerja ke Agensi Luar

  • Data Perjawatan (KPT dan JPA);

  • Pelaporan (Data/Statistik) : MyRA, MyMohes, SETARA, QS University Ranking, Times Higher Education (THE) University Ranking dll.



En. Muhammad Fariez Affiq bin Mohd Fisseal
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8245
fariez@ukm.edu.my

  • Pelantikan semula selepas bersara Staf P&P;

  • Pelantikan semula selepas bersara Staf Pelaksana;

  • Pembaharuan Perkhidmatan Staf P&P secara kontrak;

  • Pembaharuan Perkhidmatan Staf Pelaksana secara kontrak;

  • Kenaikan Pangkat staf Pelaksana Gred B, C & D



En. Muhammad Hafiz Aizzat bin Khairuddin
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8240
hafizaizzat@ukm.edu.my

  • Pelantikan Prof. Madya/ Pensyarah/ Guru Bahasa secara Contract of Service (CoS) atau Contract for Service (CfS) gred 51 dan 53;

  • Pembaharuan Prof. Madya/ Pensyarah/ Guru Bahasa secara Contract of Service (CoS) atau Contract for Service (CfS) gred 51 dan 53;

  • Penamatan Prof. Madya/ Pensyarah/ Guru Bahasa secara Contract of Service (CoS) atau Contract for Service (CfS) gred 51 dan 53;

NamaBidang Tugas


Cik Azlina binti Abu Bakar
Ketua Penolong Pendaftar N48
03-8911 8222
anilza@ukm.edu.my

  • Ketua Unit Elaun , Saraan Dan Prestasi

  • Persaraan Staf UKM

  • Percantuman perkhidmatan lepas.

  • Exit Policy.

  • Disiplin Staf.

  • Elaun Pentadbiran.

  • Elaun Gantian Kereta Rasmi.

  • Elaun Tanggung Kerja.

  • Elaun Memangku.

  • Memastikan panel Pembangunan Sumber Manusia (PPSM) dilaksanakan mengikut jadual.

  • Permohonan sokongan bagi mendapatkan taraf penduduk tetap bagi staf bukan warganegara.

  • Aplikasi pekeliling perkhidmatan terkini

  • Pengeluaran surat no objection letter.





Puan Siti Atiqah Binti Moamat Mastam
Pegawai Psikologi S48
03-8911 8224
ctatiqah@ukm.edu.my

  • Exit Policy

  • Kaunseling Staf.





Puan Arzana binti Zakaria
Penolong Pendaftar Kanan N44
03-8911 8227
arzanaz@ukm.edu.my

  • Cuti dalam Perkhidmatan.

  • Lembaga Perubatan.

  • Pengiraan Cuti bagi tujuan Persaraan

  • Pengiraan Ikatan Kontrak

  • HRMIS

  • Peperiksaan Perkhidmatan dan Peperiksaan Khas (KPSL).

  • Pemberian Taraf Berpencen (PTB).

  • Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP).

  • Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

  • Psikometrik Tools(Ujian Personaliti 16PF Secara Atas Talian dan APPiKA);





Cik Jane Kalang
Penolong Pendaftar Kanan N44
03-8911 8231
jane@ukm.edu.my

  • Urusetia Panel Pembangunan Sumber Manusia (PPSM).

  • Pengisytiharan Harta, Ujian Kopentesi Pelantikan Kakitangan.

  • Anugerah Perkhidmatan.

  • Elaun Dalam Perkhidmatan.

  • Pinjaman Perumahan

  • Perekodan Dalam eBRP (Pinjaman Komputer dan Pinjaman Kenderaan – UKM).

  • Anugerah Perkhidmatan.

  • Elaun dalam Perkhidmatan.

  • SPPU.






En. Mohamad Nasir Bin Abu Bakar
Penolong Pegawai Tadbir N36
03-8911 8235
risan64@ukm.edu.my

  • Persaraan.

  • Pencantuman Perkhidmatan Lepas



En. Roszaide bin Elon
Pembantu Tadbir (P/O) N28
03-8911 8242
zaide@ukm.edu.my

  • Pekeliling Perkhidmatan/Surat Pekeliling Perkhidmatan.

  • HRMIS.





Cik Marsitah binti Mohd Razali
Pembantu Tadbir (P/O) N22
03-8911 8222
shitah@ukm.edu.my

  • Tugas-Tugas Kesetiausahaan Kepada Ketua Unit Elaun , Saraan Dan Prestasi

  • Displin Staf

  • PTB/KWAP/KWSP

  • Permanent Residence

  • Residen Pass (No Objection Letter)





Pn. Ruzana binti Rahman
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8238
ruzana@ukm.edu.my

  • Exit Policy

  • Elaun Dalam Perkhidmatan.

    • Bayaran Elaun Pembantu Khas (EPK),

    • Bayaran Elaun Trengkas Dwi Bahasa (ETDB),

    • Bayaran Insentif Bilik Mayat (BIBM),

    • Bayaran Insentif Atendan Bilik Mayat (BIABM),

    • Bayaran Insentif Tugas Kewangan (BITK),

    • Bayaran Insentif Pengurusan Stor (BIPS),

    • Bayaran Elaun Tanggungjawab Tambahan (ETT),

    • Bayaran Elaun Pakaian Panas,

    • Bayaran Elaun Perpindahan Rumah,

    • Bayaran Elaun Yuran Keahlian / Badan Profesional,

    • Bayaran Pakaian Istiadat / Upacara Rasmi,

    • Bayaran Elaun Felo Penghuni Kolej (EFPK),

    • Bayaran Intensif Pos Basik (BIPB),

    • Elaun Tugas Memandu Kenderaan (ETMK),

    • Elaun Tanggungjawab Khas Pemandu (ETKP)

    • Elaun Khas Pentadbiran


  • Kemudahan Kereta Rasmi Kerajaan.





Pn. Laili Ziana binti Ali
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8237
dirlie@ukm.edu.my

  • Pengiraan Ikatan Kontrak.

  • Peperiksaan Perkhidmatan.

  • Peperiksaan Khas (KPSL).

  • Ujian Khas Kenaikan Pangkat Skim Setiausaha Pejabat





En. Uzair Hannan Bin Ahmad Azlan
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8254
uzairhannan@ukm.edu.my

  • Pengisytiharan harta.

  • Pinjaman Perumahan.

  • Perekodan Dalam eBRP (Pinjaman Komputer dan Pinjaman Kenderaan – UKM)

  • Anugerah dan Pingat Kebesaran.

  • Ujian Tapisan Kompetensi Pelantikan Kakitangan, Ujian Personaliti 16PF secara atas talian.

  • APPIKA.

  • Anugerah Perkhidmatan





Cik Aminah Binti Khalid
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8236
aminahkhalid@ukm.edu.my

  • Persaraan



En. Mohammad Azli bin Mohd Ariff
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8236
mohdazliariff@ukm.edu.my

  • Persaraan

  • Sistem Kad Kampus UKM (www.ukm.my/ukmcard).

  • Cetakan Kad Kampus UKM (Kakitangan Lantikan UKM).

  • Cetakan Kad Pesara UKM.



Cik Ainur Amirah binti Rawi
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8243
ainur@ukm.edu.my

  • HRMIS (Persaraan, Waran & Cuti).

  • SPPU



Cik Nor Athirah binti Zulkafli
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8239
atirazulkafli@ukm.edu.my

  • Urusan Lembaga Perubatan

NamaBidang Tugas


Puan Tuti Martini Binti Mahmud
Penolong Pendaftar Kanan N44
03-8911 8225
tuti@ukm.edu.my

  • Ketua Unit Perkembangan Kerjaya

  • Urusan Cuti Belajar ( Dalam Negara )

  • Urusan Cuti Sabatikal

  • Urusan Skim Fellowship

  • Penajaan/Biasiswa(KPM(PT))

  • Unjuran Cuti Belajar

  • Pemantauan Cuti Belajar

  • Data Unit Perkembangan Kerjaya

  • Jawatankuasa Cuti Belajar & Biasiswa UKM

  • Jawatankuasa Pemilih Cuti Belajar (Bukan Akademik)

  • Jawatankuasa Penyiasatan Kegagalan Cuti Belajar Bukan Akademik

  • Jawatankuasa Cuti Sabatikal

  • Sistem Permohonan Cuti Belajar (SPCB)

  • Sistem Cuti Sabatikal

  • Sistem Maklumat Kakitangan Cuti Belajar (SMK11)

  • Perancangan Unit

  • SPKP Unit

  • Kursus Persediaan Cuti Belajar





Puan Norasmah Mohamad Maselan
Penolong Pendaftar N41
03-8911 8230
nasma@ukm.edu.my

  • Urusan Cuti Belajar (Luar Negara)

  • Urusan Cuti Sabatikal

  • Urusan Skim Fellowship

  • Jawatankuasa Penyiasatan Kegagalan Cuti Belajar (Bukan Akademik)

  • Penajaan / Biasiswa [KPT(PT)]

  • Data Unit Perkembangan Kerjaya

  • Pemantauan Cuti Belajar

  • Jawatankuasa Cuti Belajar & Biasiswa UKM

  • Sistem Permohonan Cuti Belajar (SPCB)

  • Urusan Cuti Sabatikal

  • Urusan Cuti Sabatikal

  • SPKP Unit





Pn. Norlida Bt. Mokhtar
Pembantu Tadbir (P/O) N22
03-8911 8250
ida_m@ukm.edu.my

  • Cuti Belajar dalam dan luar negara bagi Fakulti Perubatan, Pergigian dan Umbi.

  • Urusan Jawatankuasa Penyiasatan Kegagalan Cuti Belajar (Bukan Akademik)

  • Urusan Jawatankuasa Pemilih Cuti Belajar Bukan Akademik

  • Skim Fellowship

  • Cuti Sabatikal

  • Kursus Kenegaraan.





En. Shahril Redza bin Shaharum
Pembantu Tadbir (P/O) N22
03-8911 8250
sharedz@ukm.edu.my

  • Cuti Belajar dalam dan luar negara bagi Fakulti Ekonomi dan Pengurusan, Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan, Fakulti Farmasi, Fakulti Undang-Undang, CITRA UKM, KITA, ATMA, IKMAS, PERMATApintar, UKM-GSB

  • Sistem e-SP (Penajaan KPM)

  • Pemantauan cuti belajar

  • Data Unit Perkembangan Kerjaya

  • Cuti Sabatikal

  • Sistem Cuti Sabatikal

  • Skim Fellowship





Pn. Aziha binti Jamal
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8251
aziha@ukm.edu.my

  • Cuti belajar dalam dan luar negara bagi Fakulti Kejuruteraan dan Alam Bina, Fakulti Sains Kesihatan, Fakulti Pengajian Islam, Fakulti Teknologi dan Sains Maklumat, IMEN, SELFUEL, SERI, HADHARI, IPI

  • Urusan Jawatankuasa Cuti Belajar dan Biasiswa

  • Pemantauan cuti belajar

  • Sistem Permohonan Cuti Belajar (SPCB) dan Sistem Maklumat Kakitangan Cuti Belajar (SMK11)

  • Cuti Sabatikal

  • Skim Fellowship



En. Azizan Azrul Bin Abd Aziz
Pembantu Tadbir (P/O) N19
03-8911 8251
azizanazrulaziz@ukm.edu.my

  • Cuti Belajar dalam dan luar negara bagi: Fakulti Sains dan Teknologi, Fakulti Pendidikan, INBIOSIS, LESTARI, Canselori (PTSL, BENDAHARI, PENDAFTAR, PTM, Pusat Sukan, Kolej dan Pusat Perkhidmatan Lain)

  • Pemantauan cuti belajar

  • Seminar Pemantauan Cuti Belajar

  • Cuti Sabatikal

  • Skim Fellowship