Tatacara Permohonan

Permohonan Program Siswazah Sepenuh/Separuh Masa FTSM

PUSAT BANGI

TATACARA PERMOHONAN

  1. Isi Borang Permohonan dengan lengkap pada capaian ini
  2. Muat Naik dokumen sokongan mengikut SENARAI SEMAKAN BUTIRAN di bawah.
  3. Buat pengesahan/perakuan permohonan.
  4. Maklumat permohonan boleh dikemaskini selagi pengesahan/perakuan permohonan belum dibuat.
  5. Maklumat permohonan tidak boleh dikemaskini selepas pengesahan/perakuan permohonan dibuat.
  6. Permohonan hendaklah dibuat bermula 11 April 2017 (Selasa) hingga 31 Mei 2017 (Rabu).
  7. Tarikh keputusan permohonan akan di maklumkan melalui laman web PKP. Keputusan permohonan (berjaya/tidak berjaya) boleh disemak di menu Semakan Status Permohonan.
  8. Yuran pemprosesan tidak akan dikembalikan.

SENARAI SEMAKAN BUTIRAN
Sila pastikan bahawa maklumat berikut disediakan sebelum membuat permohonan:

*Semua dokumen hendaklah di sediakan dalam format pdf dengan saiz tidak melebihi 2M

*SEMUA DOKUMEN HENDAKLAH DISAHKAN TERLEBIH DAHULU SEBELUM DI UBAH KE FORMAT PDF.

*Sijil yang tidak berkaitan dengan akademik tidak perlu dimuat naik.

*Gambar hendaklah disediakan dalam format jpeg dengan saiz tidak melebihi 100KB

  1. Gambar berukuran passport terkini [Klik sini panduan gambar pelajar]
  2. Resit bayaran pemprosesan sebanyak RM50.00(Warganegara); RM100.00(Bukan Warganegara). Hendaklah dibuat melalui deposit ke akaun Pusat Kembangan Pendidikan (Nombor Akaun 8002233817) di CIMB.
  3. Satu salinan Ijazah/Diploma/Sijil berkaitan akademik transkrip.
  4. Surat tawaran penajaan/pinjaman kewangan/ biasiswa (bagi calon yang mempunyai penaja rasmi sahaja).
  5. Surat pengesahan bekerja yang dikeluarkan oleh majikan/ketua jabatan.

 

Permohonan Program Siswazah & Prasiswazah ( Eksekutif & PBJJ )

PUSAT BANGI DAN PUSAT-PUSAT TERPILIH

TATACARA PERMOHONAN

  1. Isi Borang Permohonan dengan lengkap pada capaian ini.
  2. Muat Naik dokumen sokongan mengikut SENARAI SEMAKAN BUTIRAN di bawah.
  3. Buat pengesahan/perakuan permohonan.
  4. Maklumat permohonan boleh dikemaskini selagi pengesahan/perakuan permohonan belum dibuat.
  5. Maklumat permohonan tidak boleh dikemaskini selepas pengesahan/perakuan permohonan dibuat.
  6. Permohonan hendaklah dibuat bermula 22 April 2017 (Sabtu) hingga 28 Julai 2017 (Jumaat).
  7. Tarikh keputusan permohonan akan di maklumkan melalui laman web PKP. Keputusan permohonan (berjaya/tidak berjaya) boleh disemak di menu Semakan Status Permohonan.
  8. Yuran pemprosesan tidak akan dikembalikan.

 

SENARAI SEMAKAN BUTIRAN

Sila pastikan bahawa maklumat berikut disediakan sebelum membuat permohonan.

*Semua dokumen hendaklah di sediakan dalam format pdf dengan saiz tidak melebihi 2MB.

*SEMUA DOKUMEN HENDAKLAH DISAHKAN TERLEBIH DAHULU SEBELUM DI UBAH KE FORMAT PDF.

*Sijil yang tidak berkaitan dengan akademik tidak perlu dimuat naik.

*Gambar hendaklah disediakan dalam format jpeg dengan saiz tidak melebihi 100KB.

  1. Gambar berukuran pasport terkini.[Klik Sini Untuk Lihat Panduan Gambar]
  2. Resit bayaran pemprosesan sebanyak RM50.00(Warganegara); RM100.00(Bukan Warganegara). Hendaklah dibuat melalui deposit ke akaun Pusat Kembangan Pendidikan (Nombor Akaun 8002233817) di CIMB.
  3. Satu salinan Ijazah/Diploma/Sijil berkaitan akademik termasuk SPM beserta transkrip. Sila sertakan Sijil SPM Julai dan MUET jika berkaitan. Bagi pemohon program Sarjanamuda Pengajian Islam, sediakan juga salinan sijil SMA/SMU/SMRA/STU/STA/STAM (jika ada).
  4. Surat tawaran penajaan/pinjaman kewangan/ biasiswa (bagi calon yang mempunyai penaja rasmi sahaja).
  5. Bagi permohonan program Doktor Falsafah/Doktor Falsafah(Industri) dan Sarjana Pengajian Islam, sila muat naik ‘Borang Penyokong’ & ‘Kertas cadangan Tesis/Projek Penyelidikan’ bersama borang permohonan.
    ☞[ Klik di sini untuk muat turun Borang Penyokong (Tesis) ]
  6. Surat pengesahan bekerja yang dikeluarkan oleh majikan/ketua jabatan.