Panduan Kakitangan
Garis Panduan Penggunaan Kad Kredit Korporat Universiti Kebangsaan Malaysia
GRED | NEGERI DI SEMENANJUNG | SABAH, SARAWAK DAN LABUAN |
Utama/ Khas A dan ke atas | Sebenar (Standard Suite) | Sebenar (Standard Suite) |
Utama/ Khas B dan C | Sebenar (Bilik Superior) | Sebenar (Bilik Superior) |
53 dan 54 | Sebenar (bilik biasa) | Sebenar (bilik biasa) |
45 hingga 52 | 240 | 270 |
41 hingga 44 | 220 | 250 |
27 hingga 40 | 200 | 230 |
17 hingga 26 | 180 | 210 |
16 dan ke bawah | 160 | 190 |
Gred | Hotel | Elaun Makan | Loging |
---|---|---|---|
UTAMA/KHAS A (VK 4-5) | Sebenar (Std Suite) |
115.00 | 80.00 |
UTAMA/KHAS B,C (VK 6-7) | Sebenar (Superior) |
100.00 | 75.00 |
53-54 | Sebenar (Biasa) |
85.00 | 70.00 |
45-52 | 240.00 | 60.00 | 60.00 |
41-44 , Pembantu Penyelidik (RA) | 220.00 | 45.00 | 55.00 |
Pembantu Penyelidik Siswazah (GRA) | 110.00 | 22.50 | 27.50 |
27-40 | 200.00 | 40.00 | 45.00 |
17-26 | 180.00 | 40.00 | 40.00 |
1-16 | 160.00 | 35.00 | 35.00 |
Gred | Hotel | Elaun Makan | Loging |
---|---|---|---|
UTAMA/KHAS A (VK 4-5) | Sebenar (Std Suite) |
165.00 | 85.00 |
UTAMA/KHAS B,C (VK 6-7) | Sebenar (Superior) |
130.00 | 80.00 |
53-54 | Sebenar (Biasa) |
115.00 | 75.00 |
45-52 | 270.00 | 80.00 | 70.00 |
41-44 , Pembantu Penyelidik (RA) | 250.00 | 65.00 | 65.00 |
Pembantu Penyelidik Siswazah (GRA) | 125.00 | 32.50 | 32.50 |
27-40 | 230.00 | 55.00 | 50.00 |
17-26 | 210.00 | 55.00 | 45.00 |
1-16 | 190.00 | 50.00 | 35.00 |
Soalan Lazim
Unit Kawalan Kredit, Bahagian Hasil, Jabatan Bendahari, Aras 2, Bangunan Akademik Lingkungan Kedua,UKM Bangi
No. Telefon Untuk Dihubungi: 89118175
Email: ukkbendhari@ukm.edu.my
Soalan 1: Siapakah yang bertanggungjawab dalam memastikan hutang dikutip?
Jawapan: Ketua PTJ bertanggungjawab untuk memastikan hutang dikutip.
Soalan 2: Bilakah surat peringatan berkaitan hutang perlu dikeluarkan?
Jawapan:
JENIS PERINGATAN | TEMPOH |
Peringatan Pertama | 30 hari selepas invois dikeluarkan. |
Peringatan Kedua | 14 hari dari tarikh surat peringatan pertama dikeluarkan. |
Soalan 3: Bagaimanakah kami mahu membuat bayaran kepada UKM?
Jawapan: Bayaran boleh dibuat seperti kaedah di bawah:
PENGGUNA | CARA BAYARAN |
Kakitangan (Aktif) | Potongan gaji |
Kakitangan (Tidak Aktif) | *Pindahan ke akaun CIMB 8002234307 |
Pelanggan Luar | *Pindahan ke akaun CIMB 8002234307 |
* Kakitangan / pelanggan luar perlu kemukakan bukti bayaran kepada: Unit Kawalan Kredit, Bahagian Hasil, Jabatan Bendahari, Aras 7 Bangunan Pusat Pengurusan Akademik, Lingkungan Ke-2, Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi.
Soalan 4: Adakah penghutang UKM akan disenarai hitamkan sekiranya hutang tidak dijelaskan?
Jawapan: Ya, penghutang universiti yang tegar akan disenarai hitamkan setelah tindakan peringatan dan Agensi Kutipan Hutang gagal menyelesaikan kes penghutang selama 1 tahun.
Soalan Lazim
Soalan 1: Bagaimana caranya untuk mohon surat pengesahan majikan?
Jawapan: Pemohon perlu mel-e kepada En Mohd Farid Omar melalui mohdfarid@ukm.edu.my terlebih dahulu, beserta maklumat lengkap seperti berikut;
Nama Pemohon | Contoh: Aminah Bt Abu) |
UKM Per | Contoh: K00001 |
Nama Bank/ Koperasi Pinjaman | Contoh: Bank Agro |
Alamat cawangan bank/ koperasi | Contoh: Bandar Baru Bangi |
Bagi borang BIRO ANGKASA ; ianya perlu dilengkapkan beserta tanda tangan pemohon sebelum diserah kepada Unit Gaji, Bahagian Bayaran.
Jika potongan gaji melebihi 60% untuk tujuan pinjaman atau overlap, pemohonan hendaklah menyertakan Surat Kiraan Baru dari pihak bank/ koperasi berkenaan.
Soalan 1: Bagaimana caranya untuk tamatkan caruman insuran Takaful Maasyi?
Jawapan: Pemohon perlu menghantar emel kepada Encik Muhammad Syafiq Ahmad Shukri melalui syfq@ukm.edu.my atau menghubungi beliau di talian 03-8921 5134 dan disertakan dengan borang maklumat akaun. Pemohon akan menerima wang dari pihak insuran Takaful dalam tempoh 1 bulan (terus ke akaun pemohon)
Soalan 2: Siapa yang harus dihubungi untuk urusan mesin penyalin di PTj?
Jawapan: PTj boleh menghubungi Encik Adeazuan Adnan di talian 03-8921 3399 atau emel kepada ade@ukm.edu.my