PARALLEL SESSIONS SCHEDULE

PARALLEL SESSION 1 (9.30-10.30 AM)

DAY 1: 17 SEPTEMBER 2014

                                                                                                      

Chairperson: Hazlinda Abdul Rahman

ROOM A Theme 1

Hazlinda Abd Rahman, Faridah Yunus. UKM Pendekatan belajar melalui bermain dalam meningkatkan kemahiran mengenal huruf di kalangan kanak-kanak prasekolah
Mazlina bt Mohamad, Faridah Yunus. UKM Strategi pengajaran dan pembelajaran matematik di kelas prasekolan
Lim Shouk Hua. UKM Aktiviti seni lukis yang menyuburkan perkembangan kognitif kanak-kanak

Chairperson: Dr Zanaton H Ikhsan

ROOM B Theme 2

Zanaton Ikhsan, Aidah Abdul Karim, Fariza Khalid, Effandi Zakaria, Rosseni Din, Md Yusof Daud, Roslinda Rosli. UKM Lesson study’ (Jogyoukenyu): Kajian perbandingan Jepun dan Malaysia
Khoo Sioh Gee
Kamisah Osman. UKM
Literasi pentaksiran guru sains
Mohd Nasrul Bin Mohd Nawim. UKM Kreativiti dalam pengajaran sains

ChairpersonJulianty Idris

ROOM C Theme 3

 

Julianty Idris,
Rohaty Mohd Majzub. UKM
Peranan perisian multimedia interaktif dalam pembelajaran awal membaca di kalangan kanak-kanak prasekolah
Syahanim Mohd Salleh
Zarina Shukur, FTSM. UKM
Kesan teori beban kognitif terhadap keupayaan pelajar dalam penyelesaian masalah pengaturcaraan: Pendekatan worked-example
Ummu Salma Mohiddin,
Fariza Khalid. UKM
Tahap pengetahuan guru sekolah rendah dalam penggunaan “VLE-FROG” untuk pengajaran dan pembelajaran

ChairpersonNeetiah Muthukrishna

MAIN HALL Theme 4

Neetiah Muthukrishna,
Zuria Mahmud. UKM
Gaya asuhan keibubapaan: Kesannya terhadap tingkah laku devian remaja di sekolah dan peranan kauselor sekolah
Nurul Amalina Mohd Yusoff,
Amla Mohd Salleh.
UKM
Peranan ibubapa dalam pencapaian akademik: Cabaran abad 21
Nor Hasyimah Sudin &
Zuria Mahmud. UKM
Memfasilitasi celik akal  dan perubahan melalui Genogram: Kaunseling Individu Di Pusat Perlindungan Wanita

 

 

 

PARALLEL SESSION 2  (10.50 – 12.00 noon)

DAY 1: 17 September 2014

 

ChairpersonNor Mazliana Abdul Hashim

ROOM A

Theme 1

Nor Mazliana Abdul Hashim, Zanaton  Iksan. UKM Pendekatan anologi bagi meningkatkan kemahiran berfikir dalam pengajaran dan pembelajaran sains
Mispuah Hassan,
Kamisah Osman. UKM
Kesan pembelajaran berasaskan projek terhadap kemahiran abad ke-21 pelajar dalam topik mitosis
Saravanan Ramasamy
Lilia Halim. UKM
Aktiviti kerja lapangan dan pemikiran kritis pelajar

Chairperson: Dr Maslawati Mohamad

ROOM B Theme 2

Maslawati Mohamad, Mohd Amirul Shafik Shamsul. UKM Exploring teachers and students perception towards school based assessment
Maimun Aqsha Lubis.
UKM
The integrated Islamic Education in negara Brunei Darussalam
Maria Heidi V. Nietes
Central Mindanao University
University Town, Musuan, Philippines
Epistemological beliefs, self-efficacy, leadership capacity and performance of Secondary Science, Technology, English and Mathematics (STEM) teachers:  A multi-method exploration
Norziah Othman, Norhidayah Addenan, Effandi Zakaria. UKM Nilai pendidikan Matematik dalam pengajaran Teorem Pythagoras

Chairperson: Tuan Salwani Salleh

ROOM C Theme 3

Tuan Salwani Salleh
Effandi Zakaria.
UNIKL, UKM
The development of maple intergrated strategy in learning integral Calculus for diverse learning style learners
Norbaizura Haris &
Kamisah Osman. UKM
Keberkesanan modul ‘Virtual Field Trip (VFT)’ dalam pembelajaran Biologi
Nor Syazwani Mat Salleh, Rosseni Din, Intan Farahana Kamsin, Siti Zuraida Abdul Manaf & Analisa Hamda. UKM Kesediaan kemahiran literasi ICT dalam kalangan pelajar Orang Asli

Chairperson: Mohd Fyirhan Roseli

MAIN HALL Theme 4

Mohd Fyirhan Bin Roseli. UKM Persekitaran keluarga dan kesannya terhadap tingkah laku devian
Azmiza Ahmad, Saemah Rahman & Ruslin Amir. UKM Keberkesanan Modul IDEA-i terhadap pengaturan kendiri dan kreativiti pelajar
Azlin Norhaini Mansor, Ummi Salamah Samadi, Mohamad Sattar Rasul, Khadijah Abdul Razak, Mohamad Yusoff Mohd Nor,  Norhayati Mohd. Noor. UKM  Meneroka keperluan kemahiran kehidupan murid berisiko tercicir

PARALLEL SESSION 3  (3.00 – 5.00 pm)

DAY 1: 17 September 2014

 

Chairperson :  Nor Azlin Ahmad Tarmidzi

ROOM A

 

Theme 1

Nor Azlin Ahmad Tarmidzi, Zanaton Iksan. UKM Kemahiran teknik pukulan bagi sukan sofbol menggunakan kaedah video
Nurul Hafiffah Abdul Razak, Zanaton  Iksan. UKM Penggunaan analogi bagi pemahaman konsep sains yang abstrak
Lelasarifathulaiezam Abu
Noor Suryani Mohd Zain
Norliza Ahmad, Rohaty Majzub. UKM
Kepentingan penggunaan boneka sebagai alat permainan di prasekolah
Norhashimah Hassan
Siti Dayana Husain, Noor Suryani Mohd Zain, Nor Ashikin Mohd Zahari. UKM
Strategi pengajaran membaca untuk kanak-kanak prasekolah
Norfaizah Ismail. UKM Kaedah padan dan pasang dalam pembinaan formula Kimia Tingkatan 4.
Nur Sakinah Mohamad
Norliza  Ahmad, Nurul Asikin Zahari, Faridah Yunus.UKM
Pelaksanaan aktiviti main peranan di makmal pendidikan awal kanak-kanak
Hadi Akbar Bin Dahlan, UKM Komik sebagai alat pencetus sifat inkuiri di Malaysia
Vikneswaran M.Gunahlan,
Zanaton  Iksan. UKM
Kesan pembelajaran sains melalui kaedah “shake game” terhadap daya ingatan dan minat murid-murid
Arniyuzie Mohd Arshad, Ruhizan Mohd Yasin. UKM Strategi pembelajaran regulasi kendiri dalam meningkatkan pencapaian subjek sains: Kajian meta analisis

Chairperson:  Siti Zuraida Abdul Manaf

ROOM B

Theme 5

Siti Zuraida Abdul Manaf, Rosseni Din, Analisa Hamdan, Nor Syazwani Mat Salleh, Intan Farahana Kamsin. UKM Pertalian literasi ICT abad ke-21 untuk mencapai kelangsungan kerjaya pelajar pengajian tinggi
Nurul Idayu Sulong
Amla Mohd Salleh. UKM,
Faktor-faktor yang mempengaruhi pemilihan kerjaya dalam kalangan pelajar Institusi Pengajian Tinggi (IPT)
Tengku Nor Afiza Tengku Mohamed Nasir, Salleh Amat. UKM Efikasi kendiri dalam kalangan pelajar di sebuah institusi pengajian tinggi awam di Malaysia
Nafisoh Md Desa, Sulaiman Sarkawi, Mohamad Ibrahim, Maizaul Hayati Mohammad Yatim, Rohaida Ibrahim, Lilia Halim, Norhaziah Md Salleh. UPSI, UKM, UTMM Pembinaan kerangka konsep pengetahuan pedagogi kandungan guru pelatih Program AT20 UPSI
Sri Andayani Mahdi Yusuf,
Mohd Aderi Che Noh. UKM
Implementasi pembelajaran aktif dalam Pendidikan Islam di institusi pengajian tinggi
Milah Zainal.
UPM
Minat kerjaya, efikasi kendiri keputusan kerjaya dan kesedaran kerjaya pelajar bidang Pengajian Pertanian di institusi pengajian tinggi awam di Semenanjung Malaysia

Chairperson:  Helmi Norman

ROOM C

Theme 3

Helmi Norman, Rosseni Din, Norazah Nordin. UKM Open or closed group discussions? An analysis on social interaction and presence in collaborative mobile social media learning
Natasha Dharwahne Balachandran, Hamidah Yamat. UKM The influence of chat language on students’ language
Nooraain Mohd Taha, Tengku Siti Meriam Tengku Wook. UKM Learning model for integrated living skills on virtual reality technique in workshop environment
Abdul Halim Abdullah, Johari Surif,
Nor Hasniza Ibrahim, Marlina Ali. UTM
Menjana kemahiran berfikir aras tinggi (KBAT) murid melalui sistem MyGSP
P.Thivilojana S.Perinpasingam, Lee Xia Sheng, Lee Ching Hu, Nalini Arumugam.  Taylor’s University. UiTM Interactive white board module in an architectural classroom:  An evaluation
Jai Shree Bipinchandra, Parilah Mohd Shah, Rosseni Din, Norazah Nordin, Juhaida Abd Aziz. UKM Teacher trainees’ evaluation on a mobile web-based resource: Go-argue
Fariza Khalid. UKM The influence of personal identities on teachers’ level of participation in online professional development
Suzana Shaharuddin,
Fariza Khalid. UKM
Aplikasi perisian google drive sebagai alternatif kepada sistem atas talian (OPAC) perpustakaan sekolah
S.Tamil Selvan Subramaniam,Norazah Mohd Nordin. UTHM, UKM. Kerangka reka bentuk perisian e-PBL ReC sebagai bahan sokongan pembelajaran untuk kursus kejuruteraan di politeknik

Chairperson:  Assoc. Prof. Dr. Azizi Yahaya

MAIN HALL

Theme 4

Azizi Yahaya, DK Zainab Pg Tuah, Zeliha Mohammad Ali, Gooh Mo Lee, Sabihah Binti Sapuan, Pg Hjh Saadiah Pg. Tuah.  UTM Problems faced by Form 4 students based on Mooney Check List
Hasnan Kasan, Nor Nazimi Mohd Mustaffa. UKM Terms of “QALB” in developing of human behaviour
Azizi Yahaya, DK Zainab Pg Tuah, Zeliha Mohammad Ali, Gooh Mo Lee,Halimah Ma’alip,  Pg Hjh Saadiah Pg. Tuah. UTM Factors affecting social problems among students of  Sekolah Tunas Bakti, Sungei Lereh, Melaka
Lu Chung Chin, Effandi Zakaria.
UKM
Effectiveness of Games Based Learning (GBL) in  fostering positive learning and pro social behaviors
Suria Huszaini, Azlin Norhaini Mansor. UKM Keperluan kemahiran kehidupan (life-skills) murid berisiko (at risk)
Nur Salbiha Mohd Ali Hanafiah,
Norhayati Mohd Noor. UKM
Penggunaan elemen kesedaran kerohanian dalam membantu klien dalam kalangan kaunselor
Saemah Rahman, Zakri  Abdullah.
UKM
Kemahiran meta-tingkah laku dan kemahiran membuat keputusan pelajar bertingkah laku disiplin dan tidak bertingkah laku disiplin

 

PARALLEL SESSION 4  (8.30 – 10.30 am)

DAY 2 : 18 September 2014

 

Chairperson: Toh Lai Chee

ROOM A

Theme 1

 

Toh Lai Chee.
IPG Penang Campus
Engaging students with diverse intelligence strengths in learning and creating music through different pathways
Anding, P. N., & Shahren Ahmad Zaidi Adruce. UMS Diverse understanding of motion in Physics: Implications to learning
Michael Kelland.                          Tokai University, Japan Setting Japanese students up to succeed in studying abroad
Su-Yin Kan, Chia Poh Wai.
UMT
Using uncritical inference test to promote student active learning in Organic Chemistry study
Devaki d/o Periasamy Kamariah Abu Bakar, Ahmad Fauzi Mohd Ayub. UPM Errors in substraction of fractions among Year 5 pupils
Norhashimah Hassan, Siti Dayana Husain, Noor Suryani Mohd Zain, Nor Ashikin Mohd Zahari. UKM Strategi pengajaran membaca untuk kanak-kanak prasekolah
Saadiah Kummin, Saemah Rahman, Shahlan Surat, Roselind Razali, Chairozila Mohd Shamsudin. UKM Penggunaan teknik R-META dalam aktiviti penulisan Bahasa Inggeris pelajar universiti.
Nor Rasyidah Mohd Rasid, Norasmah Othman. UKM Keberkesanan pembelajaran berasaskan masalah dalam mata pelajaran Perdagangan

Chairperson: Nur Amiza Ghazali

ROOM B

Theme 8

Nur Amiza Ghazali
Azlin Norhaini Mansor. UKM
Tahap kompetensi pengetua SBT dan hubungannya dengan kepuasan kerja guru
Norashikin Harun,
Mohd Jasmy Abd Rahman. UKM
Sistem maklumat pengurusan pendidikan: Perkembangan dan cabaran
Roselena Mansor,
Mohd Izham Mohd Hamzah. UKM
Kemahiran memimpin: Perspektif pemimpin pendidikan mengenai kemahiran yang diperlukan untuk memimpin
Rohana Abdullah,
Azlin Norhaini Mansor. UKM
Amalan kepimpinan instruksional guru besar di sekolah cemerlang dan kepuasan kerja guru
Mohamad Radzi Saidin,
Azlin Norhaini Mansor,
Mohamad Yusoff Mohd Nor,
Jamallullail Abd Wahab. UKM
Amalan kepimpinan transformasional dan komitmen kerja guru di sekolah rendah SBT di Selangor
R.Siti Syafiqah Syahmah R.A.Rahaman, Nor Hapipah Pakah
Jamalullail Abdul Wahab. UKM
Amalan penyeliaan pengajaran dan tahap profesionalisma guru di sekolah
Norulaimira Azizi,
Mohd Izham Hj Mohd Hamzah. UKM
Amalan kepimpinan multi dimensi dalam kalangan pentadbir sekolah menengah di daerah Hulu Langat
Mohd Khairul Anuar Mamat, Zanaton Ikhsan. UKM Keprihatinan guru dalam pelaksanaan inovasi pengajaran dan pembelajaran Matematik KSSR Tahun 1

Chairperson: Mazalah Ahmad

ROOM C

THEME 3

 

Mazalah Ahmad, Jamaludin
Badusah, Aidah Abdul Karim.
 UKM
Penerokaan ciri-ciri pelajar pintar ICT
Norasmahani Binti Hj Nor
Khadijah Binti Abdul Razak. UKM
M-pembelajaran dalam pengajaran dan pembelajaran Pendidikan Islam
Munirah Muhammad
Halimah Harun. UKM
Kreativiti dan dan inovasi dalam kalangan pelajar kemahiran hidup: Halangan dan cabaran guru
Hairul Faiezi Lokman
Nik Mohd Rahimi Nik Yusoff.
UKM
Aplikasi Facebook bagi melaksanakan pentaksiran berasaskan sekolah (PBS) Pendidikan Moral

 

Chairperson: Dr Shahlan Surat

ROOM C

THEME 9

Shahlan Surat, Liana Sadali.
UKM, IPG Kampus Bahasa Melayu
Penggunaan CeSo mengurangkan tingkah laku berebut-rebut murid bermasalah pembelajaran
Manisah Mohd. Ali
Norizza Sahal. UKM
Intervensi peningkatan tumpuan dalam pembelajaran murid bermasalah pembelajaran  melalui lipatan kraf  tradisi Jepun
Hasfania Jamian,
Abdul Rahim Razali. UPSI
Pembinaan modul kemahiran membaca menggunakan integrasi deria adaptasi kaedah Orton Gillingham untuk murid-murid disleksia
Khadijah Abdul Razak, Siti
Rohani Bangi. UKM
Latihan, efikasi dan kompetensi guru pendidikan Islam pendidikan khas bermasalah pembelajaran

Chairperson: Dr Yahya Othman

MAIN HALL

THEME 7

 

 

Yahya Othman
Noor Hidayu Abd Rahim. UKM
Keberkesanan peta pemikiran  i-Think dalam penguasaan menulis karangan dalam kalangan murid Cina
Julina Adenan @ Ngat Denek. UKM
Permainan bahasa dalam pengajaran dan pembelajaran bahasa Inggeris diprasekolah
Maizatul Alawiyah Nasaruddin
Halimah Harun.  UKM
Pemupukan semangat patriotisma dalam kalangan murid sekolah rendah melalui mata pelajaran pengajian sosial
Nurul Asikin Azhari
Aliza Alias. UKM
Penglibatan ibu bapa dalam memupuk minat membaca kanak-kanak
Naiman Ghazali
Nooreiny Maarof. UKM
An overview of studies on the use of social media in language learning
Noor Fazzrienee JZ Nun Ramlan, Nooreiny Maarof. UKM Level of multicultural awareness among English teachers in Malaysia

 

 

 

 

 

PARALLEL SESSION 5 (11.00 – 1.00 pm )

DAY 2 : 18 September 2014

 

Chairperson:  Halimah Harun

ROOM A

Theme 6

 

Halimah Harun
UKM
Gerakan  koperasi  sebagai pemangkin keusahawanan sosial
Nur Shifa’ Najihah Abd Razak,
Hafizan Kosnin, Nor Aishah Buang. UKM
Kreativiti, efikasi kendiri, dan keinginan keusahawanan terhadap tingkah laku pemilihan kerjaya keusahawanan
Noor Faezah Abd Rashid & Norasmah Othman. UKM Pendidikan keusahawanan dan isu-isu di Kolej Komuniti
Maznah Ibrahim
Norasmah Othman. UKM
Tingkah laku kepimpinan keusahawanan dalam kalangan guru besar berdasarkan persepsi guru
Nor Maisarah Mohamad Nordin, Halimah Harun. UKM Keberkesanan penerapan elemen keusahawanan dikalangan pelajar sekolah rendah
Nor Zatol Hawa Mahbob
Nor Aishah Buang. UKM
Hubungan indeks keusahawanan pelajar dengan niat keusahawanan pelajar sekolah menengah

Chairperson: Dr Faridah Mydin Kutty

ROOM B

Theme 8

Faridah Mydin Kutty, UKM Capital at home and school in the creation of intergenerational educational mobility
Ian Kaplan, Terje Watterdal,
Enabling Education Network
(EENET) and Norwegian
Afghanistan Committee (NAC)
International collaboration on inclusive education in a masters programme organised by Afghanistan, Indonesia and Norway
Prem Prethaban Maniam, Azlin Norhaini Mansor. OUM, UKM Streaming practices and strategies employed to accommodate ability differences among students
Azwin Arif, Nor Yazi K. Supyan Hussin, Nor Fariza, Mohd Amin Embi, Rosseni Din. UMP, UKM ESL Educators’ belief in English for academic purposes (EAP) teaching
Nurul Iffat Zahari,Mohd Izham Mohd Hamzah. UKM Amalan komunikasi pengetua dan hubungannya dengan kepuasan kerja guru
Siti Nadya Zynuddin, Mohd Izham Mohd Hamzah. UKM Kepimpinan transformasi pengetua abad ke-21
Shuhaida Shamsudin, Mohd Izham Mohd Hamzah. UKM Membangunkan kapasiti kepimpinan sekolah melalui pembangunan kumpulan berbakat kepimpinan

 

 

                            Chairperson:  Dr Norshidah Mohamad Salleh

ROOM C

Theme 9

Norshidah Mohamad Salleh, Khalim Zainal. UKM Penguasaan kemahiran sosial dalam kalangan kanak-kanak bermasalah penglihatan
Abu Yazid Abu Bakar,
Noriah Mohd Ishak. UKM
Perkhidmatan bimbingan dan kaunseling untuk pelajar pintar dan berbakat di sekolah: Satu penerokaan kualitatif
Tiagarajan Annamalay, Noriah Mohd Ishak. Pusat PERMATA Pintar Negara, UKM Penyesuaian dalam kalangan pelajar pintar dan berbakat di universiti di dalam dan di luar negara mengikut jantina
Wan Nor Diyana Wan Ahmad, Norshidah Mohamad Salleh. UKM Pelaksanaan perkhidmatan intervensi awal bagi kanak-kanak ketidakupayaan penglihatan dan cabarannya di Malaysia
Nor Jannah Hassana, Norshidah Mohamad Salleh, Safani Bari. UKM Meningkatkan kefahaman murid berkeperluan pendidikan khas penglihatan dalam Matematik melalui pembelajaran aktif
Siti Saleha Samsuri
Manisah Mohd Ali, Rosadah Abd Majid. UKM
Pelaksanaan aktiviti belajar melalui bermain dalam memupuk kemahiran interaksi sosial murid prasekolah masalah pembelajaran

          Chairperson: Norazlina Ab Karim

MAIN HALL

Theme 7

 Norazlina Ab Karim, Nooreiny Maarof. UKM Effects of teacher feedback  and self-editing in summary writing performance among secondary school students
Stanley V. John.
District Institute of Education & Training, Bastar, Chhattisgarh
English learning among diverse learners: Allowing for home language in school systems
Goh Mun Ting,
Nooreiny Maarof. UKM
The nature of code switching in ESL Malaysian classroom
Nor Azlina Ramli,
Parilah M.Shah. UKM
Attitudes towards accented speech: A comparative study between British English and Malaysian English
Mohd Fadhli Shah Khaidzir, Hamidah Yamat. UKM Investigating foreign language anxiety (FLA) among Thai students learning English as a foreign language
Noraishah Intan Othman, Parilah  M.Shah. UKM Secondary school students’ perceptions and challenges towards learning literature component in English language classroom

 

 

 

 

 

PARALLEL SESSION 6  (2.15 – 3.25 pm)

DAY  2: 18 September 2014

 

Chairperson:  Assoc. Prof. Dr Norasmah Othman

ROOM A Theme 5

Norasmah Othman,  Nordiyana Athirah Mohd Nordin, Haliza Hussein. UKM Daya tahan pelajar IPT di Malaysia
Naoki DN ABE
Oita Prefectural College of Arts and Culture, Japan
Diversity in service learning community Based on Social Networking Service (SNS)
Aidah Abdul Karim, Parilah M Shah, Rosseni Din, Mazalah Ahmad, Zanaton H. Iksan. UKM Using NERIAGE approach to stimulate collaborative process of developing academic research proposal among higher education students

Chairperson: Assoc. Prof. Dr Salleh Amat

ROOM B Theme 2

Salleh Amat, Atini Alias, Zuria   Mahmud, Ku Suhaila Ku Johari. UKM, KUIM Kesesuaian penggunaan instrumen “ student personal responsibility scale” dalam budaya tempatan
Norfadhilah Nasrudin, Norasmah Othman,  Hariyati Abdul Wahid, IPG Kampus Bahasa Melayu. UKM, UPSI Perkaitan antara dimensi institusi dan pencapaian objektif program
Zarina Md Zain, Zanaton Iksan. UKM Perbandingan antara ‘lesson study’ dan kajian tindakan.
Zamli Toti, Ruslin Amir, Saemah Rahman. UKM Dimensi kekuatan diri dalam pembinaan instrumen jati diri pelajar sekolah menengah di Malaysia

Chairperson: Dr Ku Suhaila Ku Johari

ROOM C Theme 4

Ku Suhaila Ku Johari, Alina Ahmad, Wan Syarmiella Wan Samsudin, Siti Syahida Abd Ghafar. UKM Play therapy: simbolik, tema dan metapora dalam kepelbagaian dapatan kes kaunseling
Rohaty Mohd Majzub, Amrizal Amsah, Tajul Effandy Hassan, Puah Bee Leng. UKM Penjagaan kanak-kanak dalam kalangan keluarga dwi kerjaya
Siti Noor Sofie Abu Hashim, Zanaton H. Iksan. UKM Penerapan nilai dalam pengajaran mata pelajaran Matematik

Chairperson: Rabindra Dev Prasad

MAIN HALL Theme 7

Rabindra Dev Prasad, Nooreiny Maarof, Hamidah Yamat. UKM Effect of teacher readiness on the implementation of the phonics approach in the new Malaysian standard- based English Language Primary Curriculum
Imanuel Hitipeuw, Novia Nuril Firdaus. State University of Malang, Indonesia The influence of intervention based on CBM to enhance the ability of the student in writing and spelling at one  primary school in Lumajang, East Java
Zainuriah Zainudin, Nooreiny Maarof. UKM The effects of collaborative writing through Facebook on ESL students’ writing apprehension

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.