Volume 1, Issue 1(July 2005)
| Makalah Jemputan/Invited Article: Sains Matematik dan Pengurusan Shaharir Mohamad Zain Pages 1-45 |
| An Empirical Test of TQM in Public Service Sector and Its Impact on Customer Satisfaction Arawati Agus Pages 47-60 |
| Penghitungan Kumpulan Gambar Rajah daripada Hasil Darab Langsung Dua Semikumpulan Bebas Abd Ghafur Ahmad Pages 61-64 |
| Indeks Jurang Kemajuan Berasaskan Entropi dengan Fungsi Ketumpatan Kebarangkalian Abdul Aziz Jemain & Khairul Anuar Mohd Ali Pages 65-74 |
| A Review of Benchmarking as A Tool for Continuous Improvement Baba Md Deros, Sha’ri Mohd Yusof & Azhari Md Salleh Pages 75-86 |
| Kesan Kepuasan Pelanggan dan Halangan untuk Beralih terhadap Kesetiaan Pelanggan Perkhidmatan Telekomunikasi Selular Prabayar Liong Choong Yeun, Nur Riza Mohd. Suradi & Zulkhibri Ismail Pages 87-100 |
| Kawalan Kualiti dengan Carta Kawalan Purata Bergerak Berpemberat Eksponen serta Aplikasi Indeks Kebolehupayaan terhadap Proses Pembuatan Blower Armature Firdaus Mohamad Hamzah Pages 101-112 |
| Pemilihan Pengajar Berkesan Menggunakan Kaedah Proses Hierarki Analisis Kabur Wan Rosmanira Ismail, Ummul Khair Salma Din & Witriany Basri Pages 113-121 |
| Menertib Ciri Utama Pusat Membeli-Belah Menggunakan Kesepakatan Kabur Abdul Aziz Jemain & Khairul Anuar Mohd Ali Pages 123-134 |