Struktur Pengurusan Kualiti
Unit Jaminan Kualiti Pusat
Dipengerusikan oleh Pengerusi Pusat
• memastikan kesemua program-program melaksanakan inovasi dan penambahbaikan berterusan bagi kaedah pembelajaran di Pusat
• membangunkan (sekiranya perlu), menyelaraskan dan memantau pengkalan data (dokumen-dokumen sokongan berkaitan) agar sentiasa terkini dan menurut keperluan MQA/ISO dan mana-mana badan ikhtisas terkini
• memastikan kesemua program siswazah dan prasiswazah menghasilkan dokumentasi yang menepati keperluan MQA/ISO dan mana-mana badan ikhtisas terkini
• membangunkan dan menyelenggara pengkalan data maklumbalas stakeholders pusat/program
• melaksanakan penambahbaikan berdasarkan feedback stakeholders yang diperolehi (stakeholders interview, exit survey pelajar, employer survey, parents survey) dari Jawatankuasa Dokumentasi dan CQI dan juga di peringkat Pusat
• melaksanakan audit dalaman (memenuhi keperluan ISO, MQA dan mana-mana badan ikhtisas) secara berkala
• mewar-warkan maklumat berkenaan ISO, MQA dan sebarang perkembangan terkini kepada ahli-ahli pusat melalui mesyuarat Pusat
• menyampaikan maklumat terkini dan membantu Jawatankuasa2 Kelompok
• menyediakan laporan prestasi Unit Jaminan Kualiti Pusat dalam Mesyuarat Bahagian Jaminan Kualiti Pusat setiap dua bulan sekali
Jawatankuasa Kelompok (mengikut bidang di Pusat)
• merancang pengajaran dan pembelajaran bidang/kelompok agar kursus-kursus memenuhi Kerangka Kelayakan Malaysia (MQF)
• memperkemaskini assessment blueprint bidang/kelompok
• memastikan kurikulum bidang/kelompok disemak dan dipantau mengikut kehendak semasa dan keperluan stakeholders
• memastikan fail kursus disediakan mengikut kehendak ISO dan MQA
• menyediakan laporan perjalanan jawatankuasa untuk dibincangkan di dalam Mesyuarat Unit Jaminan Kualiti Pusat secara berkala.