Kualiti – UKM

 Universiti Kebangsaan Malaysia

Arkib Berita

Pertambahan Skop Sistem Pengurusan Kualiti Perkhidmatan (SPKP) UKM, Program Pensijilan MS ISO 9001:2008

Dalam usaha untuk meningkatkan kualiti sistem penyampaian perkhidmatan Universiti kepada pelanggan dan pihak berkepentingan, Sistem Pengurusan Kualiti Perkhidmatan (SPKP) UKM telah menambah skop pensijilan daripada

Pensijilan ISO / IEC 27001:2013 Information Security Management Systems (ISMS)

UKM dalam usaha memperoleh Pensijilan ISMS (Sistem Pengurusan Keselamatan Maklumat) di bawah standard ISO / IEC 27001:2013 Information Security Management Systems. Objektif Pelaksanaan Mengawal Keselamatan

SPKP UKM raih Pensjilian MS ISO 9001:2008

BANGI, 1 Mac 2013 – Sistem Pengurusan Kualiti Perkhidmatan UKM (SPKP UKM) yang dibentuk pada Jun 2011 telah berjaya meraih Pensijilan MS ISO 9001:2008 untuk

Sistem Daftar Kelayakan Program Pengajian UKM (UKM-QR)

Susulan daripada laporan Audit Institusi MQA yang telah diadakan pada 22 – 26 Mac 2010, beberapa saranan dan cadangan telah diberikan untuk memantapkan kualiti pengurusan

Mesyuarat Majlis Pengurusan Kualiti IPTA (MPQ-IPTA)

Mesyuarat kali pertama diadakan pada 4 Oktober 2011 dan Pusat Jaminan Kualiti, UKM selaku universiti yang mencadangkan perjumpaan ketua pengurusan kualiti di kalangan 20 IPTA

Sistem Aduan dan Maklum Balas UKM (e-FACt)

Sistem Aduan dan Maklum Balas UKM (e-FACt) merupakan satu sistem yang merangkumi pengurusan aduan, maklum balas, cadangan, penghargaan dan permohonan perkhidmatan daripada warga UKM dan

Sistem Pengurusan Kualiti Perkhidmatan UKM

Di UKM, pengurusan sistem penyampaian perkhidmatan dikawal selia oleh suatu sistem pengurusan kualiti (SPK) berasaskan piawai MS ISO 9001:2008. Pada masa ini, setiap pusat tanggungjawab

Lapan IPT Terima Swaakreditasi

PUTRAJAYA: Lapan Institusi Pengajian Tinggi (IPT) awam dan swasta menerima status (self-accreditation) yang membolehkan masing-masing mengakreditasi sendiri program pengajian sendiri secara dalaman tanpa melalui proses